سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی batman arkham asylum

برای شرح داستان بازی ابتدا باید کمی از کمیک بتمن بدانید. همانطور که می‌دانید شهر Gotham یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است که ظاهراً انواع و اقسام خلافکاران و دیوانگان در آن بسر می‌برند و تنها امید شهر فردی است به نام بتمن. در حوالی شهر یک تیمارستان به نام Arkham(آرخام) وجود دارد و بتمن پس از شکست تمامی دشمنان شهر، همه را به آن تیمارستان می‌فرستد تا تحت مراقبت شدید مورد مداوا یا مراقبت قرار گیرند. از جمله افرادی که در این تیمارستان حضور دارند می‌توان به بزرگترین دشمنان بتمن مثل Joker ،Mr. Freeze ،Two Face ،The Riddler و بسیاری دیگر اشاره کرد. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که بتمن در آخرین اقدام جوکر علیه او، جوکر را با اسکورت کامل به تیمارستان آرخام می‌برد و پس از مدتی متوجه می‌شود که جوکر تمام تیمارستان را با تمام خلافکارانش تحت سلطه خود درآورده و قصد جان بتمن را دارد. بتمن هم باید برای نجات به آرخام و جاهای دیگر در شهر Gotham برود تا از این آشوب جلوگیری کند. نویسنده داستان بازی آقای Paul Dini است که کمیک‌های بتمن را می‌نویسد و خود او داستان بازی را طراحی کرده است و می‌توانیم برای اولین بار یک بازی با داستان کمیکی ناب با قدمت هفتاد سال را تجربه کنیم! بازی دارای شخصیت‌های مختلف کمیکی و دشمنان دیرینه بتمن خواهد بود. شخصیت های منفی‌ای که تا به حال تأیید شده‌اند عبارتند از: The Joker ،Killer Croc ،The Riddler ،Harley Quinn ،The Scarecrow ،Mr. Freeze, Bane Mr. Zsasz ،The Penguin ،Poison Iv ،Amygdala Killer ،Moth Ratcatcher ،Two Face ،Mad Hatter. شخصیت های مثبت تأیید شده هم منهای بتمن عبارتند از Oracle و کمسیونر James Gordon. داستان بازی از محتوای خوبی برخوردار است و حداقل مانند اقتباسات فیلمی نیست که ابتدا و انتهای آن معلوم باشد. از این بازی می‌توان یک داستان قدرتمند را انتظار داشت که صد البته در این زمینه قوی خواهد بود.

در بالا بیان شد که این بازی می‌خواهد بازی‌های کمیکی را وارد نسل جدید بکند اما آیا فقط یک داستان خوب کافی است؟ مسلماً جواب منفی است و هسته اصلی هر بازی را گیم پلی آن تشکیل می‌دهد و سازندگان هم این نکته را بخوبی می‌دانسته‌اند. البته سوای اینکه بتمن به همین شکل که هست محبوبیتی بی نظیر دارد و خراب کردن وجهه این شخصیت برای این استدیو و همچنین برادران وارنر گران تمام می‌شود، شرکت بازیساز بخوبی کار خود را انجام داده است. اولین چیزی که در گیم پلی بازی به چشم می‌آید این است که بازی به اصل خود بازگشته و بیش از همیشه در این زمینه عمق دارد. عمق گیم پلی بازی هم زد و خوردهای بتمن و دلاوری‌های او در نبرد، بیشتر یادآور بازی‌هایی نظیر BioShock است. جایی که دلاوری و ریسک از عناصر اول گیم پلی به حساب بیاید، مطمئناً پایه محکم و استواری خواهد داشت.

مبارزات همانطور که ذکر شد به دلاوری شخص بستگی دارد که توانایی روبرو شدن با دشمنان را دارد یا خیر. اگر دارد که می‌تواند با کمی تمرین و بدست آوردن مهارت راه خود را باز کند. اما اگر نتواند این کار را بکند، باید به راه دوم یعنی استفاده از رادار برود. مبارزه به این شکل ساده‌تر است که بتوانید با رادار خود از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرید. مبارزه به اینگونه است که بتمن با استفاده از وسایل ویژه خود محل استقرار و وسایل دشمنان را شناسایی می‌کند و برای از بین بردن آن‌ها از سه حرکت کلی استفاده می‌کند: 1-حمله 2-گیج کردن 3-کشتن. بازی دارای حرکات پشت سر هم یا چند ضرب‌های بسیاری خواهد بود که در صورت اتمام آن‌ها یک دسته خفاش دور بتمن می‌چرخند و به Experience Bar یا میزان تجربه او اضافه می‌شوند. این میزان تجربه سیستمی مانند ارتقاهای بازی‌های نقش آفرینی دارد و هرگاه که بخواهید می‌توانید آن را در هر جهت استفاده کنید. اما آن را بیشتر برای شکست دشمنان قوی باید استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمامی مبارزات و حرکات از فیزیک خوب و عالی‌ای برخوردار هستند. البته برای از بین بردن دشمنان سیستم مخفی کاری هم وجود دارد که بسیار زیرکانه‌تر است. خود سازندگان بخش مخفی کاری را با نام شکارچی‌گری صدا می‌زنند و بسیار از آن تعریف می‌کنند. مکان‌های بازی مانند بسیاری از بازی‌های با محیط باز قابل گشت خواهند بود اما تیمارستان آرخام به این دلیل انتخاب شده است که در داخل یک جزیره بدور از شهر Gotham واقع شده است و محدودیت‌های بسیاری دارد. با این که جزیره بسیار بزرگ نیست اما گشتن در داخل آن خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر مبارزات، بتمن با معماهای سخت هم مواجه خواهد شد. با توجه به وسایل پیشرفته بتمن این بار بازی فقط زد و خورد بدون محتوا نیست؛ بلکه حل کردن معما هم به آن اضافه خواهد شد. در کل این بازی در زمینه گیم پلی قوی خواهد بود و طبق ادعای سازندگان ما باید شاهد یک بازی بی نقص باشیم!

مبحث گرافیک بازی‌های کمیکی همیشه زیر سوال بوده است. زیرا همیشه شخصیت اول از بهترین طراحی ممکن برخوردار بود اما به بقیه توجه نمی‌شد. خوشبختانه در این بازی این مسئله بطور متعادل کار شده است و به مدد موتور گرافیکی Unreal Engine 3 این بازی از جلوه‌های بصری زیبایی برخوردار خواهد بود. بخصوص هیکل و صورت بتمن که از طراحی بی نظیری برخوردار است و بافت‌های داخل بازی به زیباترین شکل ممکن استفاده شده‌اند. جلوه‌های ویژه هم به زیباترین شکل ممکن ساخته شده‌اند. با توجه به تریلرهای نمایش داده شده، افکت های جرقه و آتش و دود و همچنین خون بسیار خوب طراحی شده است. تکسچر های محیط و همچنین فیزیک محیط هم عالی کار شده است. بخصوص محیط داخل تیمارستان که خیلی زیبا از آب درآمده است. درکل بخش گرافیک بازی قوی خواهد بود و عنوانی است که می‌تواند آبروی بتمن را بخرد.

واقعاً این یک عقده شده که برای یکبار هم که شده تمام صداگذاران واقعی شخصیت‌های کمیک بر روی بازی هم صداپیشه باشند! البته منظور از کمیک‌ها همان انیمیشن‌ها هستند وگرنه کمیک‌ها که صدا ندارند. صداگذاری این بازی خوشبختانه با صداپیشه‌های حرفه‌ای انجام می‌شود و طبق گفته سازندگان صداپیشه بتمن در این بازی Kevin Conroy خواهد بود. همچنین برای شخصیت‌های Joker و Harley Quinn به ترتیب آقایان Mark Hamill و Arleen Sorkhin صداپیشه خواهند بود. در مورد بقیه صداپیشه‌ها هم اطلاعات دیگری در دست نیست اما صداپیشه‌های انیمیشن Batman: The Animated Series برروی بازی کار خواهند کرد.

همیشه بزرگ‌ترین بازی‌هایی که در بازار عرضه شدند، حرفی برای گفتن داشتند یا اگر حرفی هم نداشتند، کیفیت ساخت خوبی داشتند! حال باید دید بازی جدید با ایفای نقش بتمن که مخلوطی از ویژگی‌های یک بازی بزرگ را به یدک می‌کشد، می‌تواند به یک بازی به یاد ماندنی تبدیل شود یا خیر؟


» نظر
بایگانی
تست های هوش
بزرگترین گربه سان
بازی batman arkham asylum
بزرگترین اکواریوم جهان
ماشینی از طلا
عکسی جالب از خرس قطبی
شیر های سفید
پیدا شدن اسکلت غول
سریع ترین ماشین های جهان
عجیب ترین باغ وحش دنیا
دوستی کوسه با ماهی گیر
اطلاعاتی درباره جومونگ
بررسی بازی Dawn of Discovery
گران ترین ماشین جهان
دلفین صورتی
بررسی بازی Red Faction Guerrilla
عکس فانتزی سری اول
عکس فانتزی سری دوم
مادر فرشته ای زیبا
فرق عشق با ازدواج
عشق . ثروت . موفقیت
شمع فرشته
پیش بینی هایی در مورد سال 3000
بررسی بازی smackdown vs raw 2010
کشیده ترین ماشین های جهان
آخرین کلمات از زبان افراد (طنز)
بررسی بازی call of juarez bound in blood
بازی جدید FIFA10
بازی prototype
مجسمه های شنی
بازی Forza MotorSport 3
کهکشان راه شیری چیست؟ (نجوم شناسی)
بررسی بازی call of duty modern warfare 2
بزرگترین سگ های دنیا
بررسی بازی Heavy Rain
مطالبی درباره منظومه شمسی
نخستین نور در عالم
عکسی از خورشید
avatar: تخیل یا واقعیت؟
مطالبی درباره اساسین کرید 2
بررسی بازی Bayonetta
امکانات PSP Go
مطلبی درباره دایناسورها
عکسی جالب از تمساح
عکس هایی از رویال رامبل 2010
معرفی و ویژگی های ipad
دانلود برنامه Google Earth
آهنگی با اسم بازیکنان فوتبال
خطای چشم یا خطای مغز؟ (تست جالب)
خطای دید.(عکس هوش) حتما ببینید!
فکر میکنی Iq داری بیا تو وگرنه نا امید میشیا از خودت
بررسی بازی the saboteur
موجودات فضایی
دانلود آهنگ
موجودات فضایی وجود دارند
بررسی god of war 3
رازهای 40 ساله کلاهک یخی مریخ
Prince Of Persia:The Forgotten Sands